پشتیبانی09357358915

نکات مهم در خرید کاپشن مردانه

در فصل سرما به دلیل کاهش دما، بارش برف و باران و باد و بوران هوا، شرایط محیطی نسبت به دیگر روزهای سال تغییر می کند. به همین دلیل نوع پوشاک مورد استفاده هم دستخوش تغییراتی می شود. پوشاک و لباس های زمستانی مثل کاپشن مردانه به دلیل طراحی های جذاب و پارچه های مطلوبشان، در فصل سرما بسیار پرطرفدار می باشند.

طراحی بسیار ی  از لباس های زمستانی به گونه ای است که قسمت های مختلف بدن و حتی اضافه وزن را می پوشاند و این از مهم ترین دلایل محبوبیت لباس  و پوشاک زمستانی است. آقایان برای انتخاب لباس های مردانه معمولاً معیارهای مختلفی را مدنظر قرار می دهند و این معیارها با توجه به نوع لباس می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال در خرید انواع بافت مردانه، توجه به نوع جنس، نوع یقه، کیفیت پارچه، قیمت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است.

کاپشن مردانه با توجه به جنس، کاربری و به انواع مختلفی دسته بندی می شود. به طور کلی به منظور خرید هرگونه پوشاک مثل کاپشن یا پالتو مردانه، باید ابتدا نسبت به انواع و مدل های آن شناخت پیدا کرد.

برخی آقایان علاقه زیادی به کاپشن های چرمی دارند و همیشه مدل های جدید این کاپشن ها را هر سال خریداری می کنند. کاپشن های چرم جذابیت فوق العاده ای دارند، اما برای استایل های محدودی مناسب هستند و باید حتما با شلوار و کفش مطلوبی ست شوند. به طور کلی مدل های مختلف کاپشن  های مردانه برای استایل های گوناگونی مطلوب هستند.

شناخت دقیق مدل ها و انواع کاپشن مردانه، می تواند در انتخاب بهترین کاپشن مطابق با سلیقه و میل موثر باشد. در ادامه به معرفی برخی از انواع کاپشن های مردانه می پردازیم.

انواع کاپشن مردانه

کاپشن مردانه را براساس نوع کاربری می توان به دو دسته  عادی یا روزمره و اسپرت یا ورزشی تقسیم بندی کرد.

کاپشن های روزمره

این کاپشن ها مخصوص مصارف عادی و روزانه هستند و مدل های مختلفی از جمله کاپشن های چرم و کلاسیک و کاپشن لی در این دسته قرار می گیرند. مهم ترین مسئله در تولید کاپشن های روزمره، ایجاد گرما و حفاظت از بدن است. این کاپشن ها در مجالس، محیط کار، دانشگاه و قابل استفاده می باشند.

معمولاً جنس و مدل کاپشن های مردانه روزمره به گونه ای است که حجم زیادی را اشغال می کنند. به عبارتی دیگر در زمان استفاده از این کاپشن ها، فرد نمی تواند تحرک پرسرعت مثل دویدن داشته باشد. این مدل کاپشن برای ورزش طراحی نشده است و نباید هم از آن برای ورزش یا دو استفاده کرد. کاپشن های مردانه روزمره ظاهر ساده و در عین حال جذابی دارند و گرما مطلوبی را هم برای بدن به وجود می آورند.

کاپشن های اسپرت

این مدل از کاپشن مردانه در مقایسه با کاپشن روزمره، طراحی زیباتر و پیچیده تری دارد و عموماً در رنگ های روشن مثل زرد، نارنجی، سبز فسفری و مانند آن ها تولید می شوند. کاپشن چرم اسپرت نیز عموما مشکی اش طرفدار دارد. علاقه مندان به کوه نوردی، اسکی و طبیعت گردی با کاپشن های اسپرت آشنایی کامل دارند. این مدل از کاپشن، برخلاف کاپشن های روزمره، دست و پا گیر نیست و با خیالی آسوده می توان از آن در هنگام فعالیت های ورزشی استفاده کرد.

کاپشن های اسپرت دارای جیب های متعددی هستند که در قسمت بیرونی و درونی کاپشن قرار دارند. این جیب ها برای ورزشکاران بسیار پرکاربرد می باشند، زیرا می توانند وسایل مختلف خود را داخل آن بگذارند. جنس کاپشن های اسپرت به گونه ای است که به خوبی بتوانند از بدن در مقابل سرما محفاظت کنند.

کاپشن های اسپرت در مقایسه با کاپشن های روزمره قیمت بسیار بیشتری دارند زیرا علاوه بر طراحی زیبا و خاص، در تولید آن ها از الیاف مصنوعی با کیفیت و یا حتی پر برخی از پرندگان مانند غاز و اردک استفاده می شود. پوشش داخلی کاپشن های اسپرت، نوعی عایق برای گرما است که موجب جلوگیری از خروج گرما و همچنین نفوذ و ورود سرما می شود.

اگر به دنبال کاپشن مناسب برای فعالیت های ورزشی هستید، کاپشن های اسپرت بهترین گزینه محسوب می شوند که البته قیمت بالایی هم دارند. در صورت داشتن تمایل به خرید کاپشن اسپرت، حتما رنگ روشن آن مثل زرد و نارنجی را خریداری کنید. در زمان کوه نوردی یا اسکی اگر لباس های تیره بپوشید با توجه به رنگ محیط، ممکن است دیده نشوید. به همین دلیل بهتر است پوشاک ورزشی تان از رنگ روشن باشد.

مهم ترین معیارها در خرید کاپشن مردانه

جنس کاپشن و عایق آن

عمده کاپشن های مردانه موجود در بازار از جنس های مختلفی همچون چرم، کتان، پشم و همچنین خز هستند. هرکدام از این جنس ها، زیبایی و مزایا خاص خود را دارند. جنس کاپشن را مطابق بر سلیقه و همچنین کیفیت آن انتخاب کنید. از خریدن جنس های بی کیفیت پرهیز نمایید زیرا نه دوام مناسبی دارند و نه گرما مطلوبی برای بدن ایجاد می کنند.

در زمان خرید کاپشن، باید به جنس عایق داخلی آن هم توجه داشته کنید که می تواند از پر (کرک) یا الیاف باشد. پر یا کرک از گذشته به عنوان عایق داخلی برای کاپشن های مختلف استفاده می شده است و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و مردم، بهترین عایق برای کاپشن محسوب می شود. عایق های الیافی در مقایسه با عایق های کرکی ارزان تر هستند اما کیفیت عایق های کرکی بسیار بیشتر است. این مدل از عایق به سادگی  فشرده می شود و لذا کاپشن های تولید شده با آن ها به سادگی قابل انتقال هستند.

استحکام زیپ

زیپ از جمله مهم ترین اجزای تشکیل دهنده کاپشن مردانه محسوب می شود که در اکثر منابع راهنمای خرید کاپشن مردانه هم به آن اشاره می شود. احتمالاً تا بحال تجربه کرده اید که زیپ کاپشنتان بعد از چندبار استفاده، هرز می رود و یا به طور کامل جدا می شود. در این حالت کارایی کاپشن کاهش می یابد و در آب  و هوا خیلی سرد که نیاز به بسته شدن کامل زیپ وجود دارد، نمی توان از آن استفاده کرد.

زیپ های دوخته شده بر روی کاپشن های مردانه و زنانه باید هم مستحکم و هم ضد آب باشند. اگر زیب کاپشن به خوبی بسته نشود و در زمان کوتاهی آسیب ببیند، نفوذ سرما به داخل کاپشن افزایش می یابد. لذا در زمان خرید کاپشن های مردانه حتما به کیفیت زیپ آن توجه کنید. در خصوص پالتو مردانه، به جای زیپ بایستی به جنس دکمه ها توجه گردد.

لایه بیرونی کاپشن

کاپشن ها از دو قسمت لایه بیرونی و لایه درونی تشکیل می شوند که لایه بیرونی وظیفه جلوگیری از ورود سرما و حفاظت در مقابل باد، برف و باران را برعهده دارد. از مهم ترین ویژگی ها برای لایه بیرونی کاپشن های مختلف از جمله کاپشن مردانه، ضد آب بودن است. شرکت های سازنده عمدتاً برای تولید لایه بیرونی کاپشن از الیاف پلیمری مثل نایلون و پلی استر استفاده می کنند. در زمان خرید کاپشن های مردانه حتماً به کیفیت بالا لایه بیرونی کاپشن و ضد آب بودن آن توجه نمایید.

نکاتی مهم در راهنمای خرید کاپشن مردانه

برای انتخاب بهترین کاپشن یا پالتو مردانه حتماً آب و هوا محیط زندگی خود را هم در نظر بگیرید. به عنوان مثال در مناطق با آب و هوا معتدل و بارانی، کاپشن مورد استفاده باید حتما از جنس ضد آب باشد و در این حالت کیفیت عایق چندان مهم نیست. اما در آب و هوا بسیار سرد و بوران، داشتن عایق با کیفیت بالا بسیار مهم است.

در منابع و مقالات متعدد راهنمای خرید لباس، عمدتاً به این موضوع تأکید می شود که کیفیت درز لباس و پوشاک مورد نظر خود را بررسی کنید. کیفیت بالا درز نشان دهنده کیفیت بالا دوخت است. حتما در زمان خرید کاپشن مردانه، درزهای مختلف آن را بررسی کنید و از عدم وجود درزهای باز مطمئن شوید. باز بودن منافذ کاپشن، موجب ورود هوا و سرما و کاهش کارایی کاپشن می شود.

برخی از تولیدکنندگان پوشاک محصولاتی مثل بافت و کاپشن را در قالب ست دو نفره عاشقانه تولید می کنند. این ست ها جذابیت زیادی دارند اما باید در هنگام خریدشان، حتما به هماهنگی و ریزه کاری ها توجه داشت. در زمان خرید ست های کاپشن دو نفره حتماً به رنگ، کیفیت جنس پارچه، کیفیت لایه ها و حجم و قد دقت کنید.

کاپشن های چرم مردانه در میان مدل های مختلف کاپشن های مردانه، طرفداران پرشماری دارد. این کاپشن ها برای استایل های غیر رسمی انتخاب مطلوبی محسوب می شوند. رنگ مشکی برای کاپشن چرم، در مقایسه با سایر رنگ ها محبوب تر است. کاپشن چرم مردانه مشکی را می توانید با شلوار جین آبی یا مشکی ست کنید. البته در این صورت جنس و رنگ اکسسوری  هم باید هماهنگی لازم را داشته باشد.

کاپشن های مردانه با قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شوند اما با این حال، معمولاً کاپشن یا پالتو مردانه قیمت بالایی دارد. در زمان خرید کاپشن مردانه که در حفاظت از بدن در مقابل سرما در فصل سرما نقش مهمی دارد، بهتر است قیمت را در اولویت قرار ندهید. سعی کنید یک کاپشن با کیفیت و البته با قیمت مناسب را خریداری کنید که علاوه بر زیبایی، کارایی مطلوبی هم داشته باشد.

نظرات0

Mary Alice
نام را وارد کنید
آدرس ایمیل را وارد کنید
نظر بنویسید ...

ممکن است دوست داشته باشید

علاقه مندی منو سبد خرید
بالا