پشتیبانی09357358915

تاریخچه کفش امیری

نگاهی به برند مایک امیری

 

 

مایک امیرى متولد ۵ ژوئن ١٩٧٧ در کالیفرنیا آمریکاست. پدر او از ایرانیان مهاجر آمریکا بوده و در کار خرید و فروش فرشهاى آنتیک فعالیت میکرده است. مایک ازدواج کرده و سه فرزند (۲ پسر و ۱ دختر) دارد.

او برندى با نام خودش در سال ٢٠١۴ تاسیس و شروع به طراحى کرد. سبک لباسهاى او الهام گرفته از خرده فرهنگ پانک و گرانج است. دیدگاه کالیفرنیایی امیری هم آرام و عجیب است و هم سطحی از صنعتگری است که برچسب مورد علاقه‌اش را در بازار لوکس متمایز کرده است.

مایک قبل از تاسیس برند خود به عنوان مشاورِ طراحى کار مىکرد و آنچه در ذهنش بود را با دستکارى و طراحى مجدد شلوارهاى جینِ آماده براى خلق اثرى جدید پیاده مىکرد. بعدها شروع به تک فروشی اجناس خود به استایلیست‌ها و خرده فروشي ها کرد که باعث دیده شدن کارهایش شد.

زیبایی‌شناسی امیری با اسکیت‌بازی در بلوار سانست و تماشای بچه‌های باشگاه در بسیاری از مکان‌های افسانه‌ای منطقه شکل گرفت. امیری علیرغم اینکه هیچ آموزش رسمی نداشت، پرشور بود و تحقیقات بی‌وقفه، آزمایش‌ها و تنظیمات دقیق او در عرصه پوشاک، به او کمک کرد تا سبک لباس‌های خیابانی برجسته‌اش را تکمیل کند. امیری در کنار کلیه استعدادهای جدید در صنعت خلاق مد، صدای برجسته‌ای است که ظاهر نمادین LA را تعریف میکند – هنرمندانه، و با موسیقی – که بر مد و سبک خیابانی در سراسر جهان تأثیر میگذارد

بوتیک های قدیمی هالیوود منبع ارزشمندی برای امیری بود. دانش عمیق او در مورد پارچه‌ها و سبک نه تنها در این محیط، بلکه با گذراندن ساعت ها در Maxfield – یک فروشگاه لوکس در غرب هالیوود برای تجزیه و تحلیل قفسه هایی که اکنون خط تولید خود را دارند، تقویت شد. او به جای دنبال کردن یک مسیر سنتی و حضور در مدرسه مد، روی ویدیوهای اسکیت و کلیپهای موسیقی زمان گذاشت. او گروه‌های لس آنجلسی موسیقی را به منظور کشف رمز و راز موسیقی پاپ مطالعه کرد:

چه چیزی یک ستاره راک را نمادین می کند؟ پس از چندین سال کار با هلموت لانگ، جی برند و RRL، امیری شروع به آزمایش خط خود کرد و به دنبال تعریف صدا و زیبایی شناسی خود بود. او با ساختن لباس جین با دست، هنر پارچه را آموخت.

 

 

توجه بی‌نظیر به جزئیات در لباس امیری ممکن است در نگاه اول مشخص نباشد. دوخت دستی، تخریب، و سپس بازسازی و اضافه کردن تکه‌های چرمی پلنگ فرانسوی، شلوار جین MX1 (امضای او) به چندین ماه زمان برای تولید نیاز دارد

اگرچه مجموعه رشد کرده، اما امیری رویکرد فوق العاده دقیق خود را حفظ کرده است. او توضیح می دهد: این برند واقعاً ارگانیک شروع شد، و من چیزی واقعاً مهم و خاص ساختم. وقتی روی جین کار می‌کردم، هر قطعه را خودم انجام می‌دادم. همه چیز سنجیده و دقیق بود زیرا شما فقط چند قطعه میسازید. بنابراین وقتی مجموعه بزرگ شد، نمی‌خواستم چیزی را تغییر دهم که آن لباس را به همان اندازه که بود خاص می‌کرد برای اینکه یک برند جوان باشید و وارد بازار لوکس جهانی بدون تاریخ یا میراث واقعی شوید، باید به روشی متفاوت بدرخشید و متفاوت باشید. 

 

امیری نسخه لوکس خود را با انرژی سواحل، خیابان‌ها، افراد مشهور و غیرقانونی لس‌آنجلس خلق کرده است. او می‌گوید: لوکس دارای عناصر خاصی است که قبلاً وجود نداشت، زیرا جهان در حال تغییر است. شما از طریق رسانه های اجتماعی در معرض موارد بسیار زیادی هستید. تجمل به خودی خود نمی‌تواند فقط یک کالا با برچسب قیمت بالا باشد یا یک تی شرت با یک تفنگ ساچمه ای، این چیزی است که میتوانید درباره آن صحبت کنید. باید چیزی باشد که نادر، خاص، قابل توجه و کمیاب است. رفتن به جایی و خرید چیزی که در مورد آن میدانید آسان است. اما اینکه به جایی بروید و چیزی را پیدا کنید که تا به حال در موردش نشنیده‌اید و انرژی خاصی دارد هیجان انگیز است. این لوکس است.

 

 

محصولاتى که از برند امیرى در فروشگاه هاي مطرح دنیا مثل maxfield به فروش مىرسد مناسب استایل خیابانی است که در عین حال بسیار لوکس هستند طورى که قیمت جینهاى او به ٢٠٠٠ دلار هم مىرسد و براى تولید هر لباس روزها و ساعتها زمان صرف مي‌شود؛ تمام اجناس و پارچه‌ها با بهترین کیفیت از ژاپن، ایتالیا و فرانسه تأمین می‌شوند و تولید نهایی در لس آنجلس صورت میگیرد.

او در مدت کوتاهى (حدود ۸ سال) که توانسته برند خود را ثبت کند، پیشرفت چشمگیرى داشته که موفق شده درآمدى بالغ بر ۱۰٠ میلیون دلار از فروش اجناسش داشته باشد و لباسهایش مورد توجه افراد مشهور زیادى مثل لیونل مسى، نیمار جونیور، لبرون جمیز، مایکل بى.جردن (بازیگر)، جاستین بیبر، کندال جنر و… قرار گرفته است و همینطور راه خود را به مجله هاي صاحب نام دنیاى مُد همانند vogue و GQ باز کرده. کیفیت بالاى پارچه‌ها و دوخت و دوز عالى آنها در استودیویى مجهز که افراد زیادى در آن مشغول هستند، شبکه هاى اجتماعى و از همه مهم تر طراحي هاي منحصر به فرد و اشتیاق و علاقه شدید خود مایک از عوامل پیشرفت او در این مدت بوده است.

همچنین مایک امیرى جایزه بهترین استعداد در حال ظهور مراسم “FN achievement awards 2018 دریافت کرد و براى همین عنوان نامش بین نامزد هاى مراسم ” CFDA fashion awards 2018 ” دیده میشد

 

نظرات0

Mary Alice
نام را وارد کنید
آدرس ایمیل را وارد کنید
نظر بنویسید ...

ممکن است دوست داشته باشید

علاقه مندی منو سبد خرید
بالا