پشتیبانی09357358915

تاریخچه برند بالنسیاگا

 

بالنسیاگا (Balenciaga)  یک خانه مد لوکس است که در اسپانیا توسط کریستوبال بالنسیگا، طراح متولد گوتاریا، اسپانیا تأسیس شده است. شرکت کالای لوکس فرانسوی در زمینه طراحی و تولید انواع پوشاک و کفش فعالیت می‌نماید. این مارک در حال حاضر متعلق به چند ملیتی فرانسوی Kering است. بالنسیگا به عنوان واسطه ای از معیارهای سازش ناپذیر شهرت داشت و توسط کریستین دیور به عنوان "استاد همه ما" یاد می شد. دامن های حبابی و شلوارهای عجیب زنانه و در عین حال "شیک و مدرن" علائم تجاری این خانه شد.

 

کریستوبال بالنسیگا در سال 1917 میلادی اولین بوتیک خود را در سن سباستین اسپانیا افتتاح کرد و گسترش یافت تا شعباتی را در مادرید و بارسلونا در بر بگیرد. خانواده سلطنتی اسپانیایی و اشرافی طرح های او را پوشیدند، اما جنگ داخلی اسپانیا او را مجبور به بستن فروشگاه های خود کرد و  بالنسیگا مجبور شد به پاریس نقل مکان کند.

بالنسیاگا (Balenciaga) در آگوست سال 1937 خانه پوشاک پاریس خود را در خیابان جورج پنجم افتتاح کرد و اولین نمایش مد وی طرح هایی به شدت تحت تأثیر رنسانس اسپانیا به نمایش گذاشت. موفقیت بالنسیگا در پاریس تقریباً سریع بود. در دوره دو سال، مطبوعات فرانسه او را به عنوان انقلابی مورد ستایش قرار دادند و طرح های وی بسیار مورد توجه قرار گرفت. کارمل اسنو، سردبیر ماهنامه هارپرز بازار، قهرمان اولیه طراحی های او بود.

 

 

مشتریان در هنگام جنگ جهانی دوم برای دیدن لباس بالنسیاگا (Balenciaga) ، ایمنی خود را برای سفر به اروپا به خطر انداختند. در این دوره ، او به دلیل "کت مربع" خود ، با آستین های بریده شده در یک قطعه با یوغ، و برای طرح های خود با توری مشکی (یا سیاه و قهوه ای) بر روی پارچه صورتی روشن ، مورد توجه قرار گرفت.

با این حال، تا سالهای پس از جنگ نگذشته بود که مقیاس کامل ابداعات این طراح بسیار اصیل مشهود شد. خطوط او خطی تر و براق تر بود، و از شکل ساعت شنی که توسط "نگاه جدید" کریستین دیور مشهور شده بود، متفاوت بود. سیال بودن siluetet های او به او امکان می داد تا رابطه بین لباس و بدن زنان را دستکاری کند.  در سال 1951 میلادی، او کاملاً شبح را تغییر داد و شانه ها را دراز کرد و دور کمر را برداشت. در سال 1955 میلادی، او لباس مجلسی را طراحی کرد، که بعداً به لباس شیمیایی تبدیل شد.

 

از سال 1958 میلادی سایر مشارکت ها در دوران پس از جنگ شامل جلیقه بادکنک کروی (1953)، لباس عروسک بچه گانه کمرنگ (1957) ، پیله بود، کت (1957)، دامن بالون (1957)، و لباس ساک (1957). در سال 1959 میلادی، کار او به خط امپراطوری رسید و لباس ها و پالتوهای کمرنگ مانند کیمونوس بریده شد. به ویژه دستکاری او از کمر به "آنچه مهمترین نقش وی در دنیای مد محسوب می شود، کمک کرد.

در دهه 1960 میلادی، بالنسیاگا (Balenciaga) در استفاده از پارچه ها مبتکر بود. او به سمت پارچه های سنگین، گلدوزی های پیچیده و مواد جسورانه گرایش پیدا کرد. در سال 1960 میلادی، او لباس عروسی را برای ملکه فابیولا بلژیک تهیه کرد که از ساتن دوشس عاج تهیه شده بود و با مهبل سفید در یقه و باسن درست شده بود.

 

 

چندین طراح که برای بالنسیاگا (Balenciaga) کار می کردند، می روند تا خانه های کتور موفق خود را باز کنند، از جمله اسکار د لا رنتا (1949)، آندره کورژس (1950)، امانوئل اونگارو (1958)، اما معروف ترین و مشهورترین پروتز او اوبر دو ژیوانشی بود.

 

در سال 1957 ، بالنسیاگا (Balenciaga) مشهور تصمیم گرفت روز گذشته قبل از تاریخ تحویل خرده فروشی پوشاک، مجموعه خود را به مطبوعات مد نشان دهد، نه استاندارد چهار هفته قبل از تاریخ تحویل خرده فروشی که صنعت مد در آن زمان دنبال کرد. وی با نگه داشتن مطبوعات از طراحی پوشاک خود تا روز قبل از ارسال آنها به فروشگاه ها، امیدوار بود که دزدی دریایی مداوم و کپی کردن طرح های خود را محدود کند. مطبوعات مقاومت كردند و فهميدند كه كار او در مهلت چاپشان تقريباً غيرممكن است، اما بالنسيگا و معترض ژيداچي محكم ايستادند و به طور جدي بر پوشش و مطبوعات آن دوره تأثير گذاشتند. هواداران وی استدلال می كنند كه كریستین دیور رقیب از كپی كردن سیلوات و برش های بالنسیاگا (Balenciaga)، تحسین می كند، و ادعا می كند كه آنها به عنوان اثر اصلی او هستند. از آنجا که بالنسیاگا (Balenciaga) علاقه مند به پوشش مطبوعات، رسانه ها و مصرف کنندگان هرگز نمی دانستند.

 

 

در سال 1967 میلادی، هر دو طراح تصمیم خود را معکوس کردند و به برنامه سنتی پیوستند.

 

در سال 1986 میلادی، ژاک بوگارت حقوق بالنسیاگا (Balenciaga)را به دست آورد و یک خط جدید آماده پوشیدن ، "Le Dix" را افتتاح کرد. اولین مجموعه توسط میشل گوما در اکتبر 1987 میلادی طراحی شده است، که برای 5 سال دیگر در خانه مد ماند تا نقدهای مختلط داشته باشد. وی در سال 1992 میلادی با جوزفوس تیمستر، طراح هلندی، جایگزین شد 

در سال 1992 میلادی، برای بازی های المپیک تابستانی، خانه بالنسیاگا (Balenciaga) لباس تیم فرانسه را طراحی کرد 

بالنسیاگا (Balenciaga) در حال حاضر متعلق به Kering است و لباس های زنانه و مردانه آن به ریاست نیکولاس گسکیه برگزار می شد.

در سال 2002 میلادی، ستاره بالنسیگا، نیکلاس گسکییر، از کار کایزیک وونگ، طراح سان فرانسیسکو تقلید کرد.

 

 

خانه بالنسیاگا (Balenciaga) لباس های پوشیده شده توسط جنیفر کانلی و نیکول کیدمن را به جوایز اسکار 2006 میلادی و همچنین لباس عروسی کیدمن هنگام ازدواج با کیت Urban طراحی کرد 

امروزه این برند به دلیل داشتن کیف دستی های مخصوص موتورسیکلت به ویژه "Lariat" شناخته شده است. بالنسیاگا (Balenciaga) هشت بوتیک اختصاصی در ایالات متحده دارد. بالنسیاگا (Balenciaga) به دلیل ایجاد قطعات ساختاری آوانگارد، لبه دار کردن مد و پیش بینی آینده مد آماده پوشیدن زنان شناخته شده است. پوشاک پرنعمت بالنسیاگا (Balenciaga) در بین سردبیران مد، ستارگان و مدل های هالیوود محبوب است.

 

در مارس 2011 در موزه M. H. de Young در سانفرانسیسکو، بالنسیاگا (Balenciaga) افتتاح و اسپانیا، که به صورت گذشتهنگر 120 قطعه از کار حرفه ای کریستیبا بالنسیگا برگزار شد، جشن گرفت. این نمایشگاه شامل نقوش زیادی از مجموعه لباس های دائرالمعارف موزه بود.

 

در نوامبر 2012 میلادی، بالنسیاگا (Balenciaga)اعلام كرد كه با مدیر خلاق نیكلاس گسكوئر مشاركت می كند و مدت تصدی 15 ساله خود را پایان داد. الکساندر وانگ مدیر جدید خلاق خود را اعلام کرد. وانگ اولین مجموعه خود را برای برچسب در 28 فوریه 2013 میلادی در هفته مد پاریس ارائه داد. در سال 2014 میلادی، دادگاه عالی پاریس محاکمه دادخواست بین Balenciaga در برابر Ghesquière را تعیین کرد. 

بالنسیاگا (Balenciaga) متعلق به Kering ادعا كرد كه اظهارات Ghesquière در مجله System به چهره این شرکت لطمه زده است 

در ژوئیه سال 2015 میلادی، بالنسیاگا (Balenciaga) اعلام کرد که پس از سه سال با الکساندر وانگ مدیر خلاق شرکت کرده است. نمایش بهار  تابستان 2016 میلادی آخرین حضور وی بود که شامل لباس سالن سفید بود که از پارچه های نرم و طبیعی ساخته شده بود. در اوایل اکتبر سال 2015 میلادی، این برند دمنا گواسالیا را به عنوان مدیر خلاق جدید خود اعلام کرد 

 

کریستوبال بالنسیگا در سال 1968 میلادی خانه مد خود را بست و در سال 1972 میلادی درگذشت. این خانه تا سال 1986 میلادی خفته بود.

 

 

در آوریل 2018 میلادی، گفته می شود یک مشتری چینی توسط گروهی دیگر از مشتریان که از ورود به فروشگاه چاپتامپس بالنسیگا در پاریس به روشی منظم خودداری کرده بودند مورد حمله قرار گرفت. مشتری چینی که یک بانوی مسن است، نسبت به گروه مشتریان پرش در صف معترض، که با ادعا به جابجایی مشتری چینی واکنش نشان دادند، اعتراض کرد. درگیری در مقابل خانه مد بین پسر مشتری چینی و گروه مشتریان پرش از صف شروع شد. کارمندان امنیت خانه مد و اداره فروشگاه به سرعت واکنش نشان دادند و حاوی این حادثه بودند. مأمورین امنیتی ظاهراً لباس بالنسیاگا (Balenciaga) را پوشیده اند و می توانند فرزند مشتری چینی را مهار کنند. کارمندان خانه مد نیز شنیده می شدند که به مشتری چینی و پسرش که در نهایت ازصف خارج شده بودند توهین کردند. این شرکت همچنین تولید کننده ادکلن های معطر برای خانه مد و فشن است.

 

در تاریخ 27 آوریل 2018 میلادی، دو روز پس از این حادثه، خانه بالنسیگا در رابطه با حادثه 25 آوریل 2018 میلادی، اطلاعیه عمومی و عذرخواهی صادر کرد. ظاهراً خانه مد کارمندان مدیریت حاضر را در حین این حادثه به حالت تعلیق درآورد و برای بررسی موضوع همکاری نزدیکی با مدیریت فروشگاه Printemps دارد.

نظرات0

Mary Alice
نام را وارد کنید
آدرس ایمیل را وارد کنید
نظر بنویسید ...

ممکن است دوست داشته باشید

علاقه مندی منو سبد خرید
بالا