پشتیبانی09357358915

تاثیر کفش مناسب در کمر درد

کمر درد می تواند واقعاً ناتوان کننده باشد، به خصوص اگر کمردرد به حدی شدید باشد که از راه رفتن یا رانندگی جلوگیری کند. بر هیچ فردی پوشیده نیست که کفش پاشنه بلند می تواند باعث کمردرد شود، اما آیا می دانید کفش های دیگر نیز می توانند باعث کمردرد شوند؟

یکی از آزاردهنده‌ترین و دردناک‌ترین عارضه‌ها دیسک کمر است که ناشی از فتق می‌باشد. فتق دیسک سبب می‌شود تا در دیسک‌های بین مهره‌های ستون فقرات آسیب‌های جدی، بی‌حسی و ضعف ایجاد شود. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که از درد ناشی از دیسک کمر رنج می‌برید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که همین حالا به فکر خرید یک کفش مناسب کمر درد باشید.

پوشیدن کفش‌های نامناسب نه‌تنها به پاهای شما آسیب وارد می‌کند، بلکه سبب تشدید دردهای ناشی از دیسک کمر نیز می‌شود. این مژده را به شما می‌دهیم که بیماری دیسک کمر قابل درمان بوده و یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین روش‌ها برای از بین بردن آن پوشیدن کفش‌های استاندارد می‌باشد.

میزان تاثیر کفش بر کمردرد به عوامل مختلفی برمی گردد، از جمله نحوه حرکت دادن پا هنگام راه رفتن، همچنین نوع کفش و میزان پشتیبانی آن کفش ها.

چه کفش‌هایی باعث ایجاد کمر درد می‌شود؟

کفش هایی که در ادامه به شما معرفی میکنیم در دسته بندی خطرناک ترین کفش ها قرار میگیرند و به شما توصیه میکنم حتی دچار کمر درد نیستید باز هم تا حد امکان از آنها استفاده نکنید و یا کمتر استفاده کنید.

کفش پاشنه بلند

کمر درد یکی از بدترین دردهایی است که می‌تواند برای هر انسانی پیش بیاید. این درد به ویژه زمانی که در حال انجام کارهای روزمره خود هستید بیشتر کلافه‌کننده می‌شود. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که به ویژه خانم‌ها دچار درد در ناحیه کمر می‌شوند، پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند است.

دمپایی

شاید باور این موضوع سخت باشد که حتی دمپایی‌ها هم می‌توانند سبب ایجاد مشکلات دردسرسازی هم‌چون کمر درد  و دیسک شوند. دمپایی‌ها نه‌تنها جزو کفش مناسب کمر درد و دیسک نبوده، بلکه بر این مشکل دامن می‌زنند. زمانی که شما دمپایی می‌پوشید، برای این که پاهایتان از آن خارج نشود مجبور هستید تا انگشتان پا را جمع کرده و به هم بچسبانید.

 این موضوع سبب می‌شود تا نتوانید به درستی راه بروید و در پی آن مشکلاتی در بدن ایجاد می‌شود. پوشیدن مداوم دمپایی‌ها می‌تواند باعث افزایش قوس کمر شما نیز شود.

صندل‌ها

مورد بعدی که شاید می‌توان گفت بیشترین تأثیر بر افزایش درد کمر را دارد، صندل‌ها هستند. زمانی که شما صندل می‌پوشید، همانند دمپایی‌ها فشار زیادی با انگشتان خود بر سطح آن ایجاد می‌کنید تا پاها از آن خارج نشوند. چنین فشاری در حین راه رفتن سبب آسیب‌دیدگی و کمر درد می‌شود. بنابراین اگر دچار کمر درد هستید و فردی به شما گفت که صندل یک کفش مناسب دیسک کمر است، بدانید که او دارد با شما شوخی می‌کند.

کفش مناسب برای دیسک کمر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

ثبات

اگر دچار دیسک کمر هستید مهم ترین نکته ای که قبل از خرید کفش باید مد نظر داشته باشید ثبات و پایداری آن است. کفش های پایداری علاوه بر افرادی که دیسک کمر دارند برای کسانی که دچار پرونشین پا نیز هستند مناسب است. یک کفش پایداری باید از چرخش بیش از حد پا به داخل و یا خارج جلوگیری کند. همچنین حمایت بیشتری از قوس پا و پاشنه داشته باشد.

وزن مناسب

کفش مناسب دیسک کمر از یک‌سری ویژگی‌های خاص برخوردار است که با دانستن آن‌ها می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین کفش‌ها برای از بین بردن این مشکل خریداری کنید. اولین مورد که شاید مهم‌ترین مورد نیز تلقی می‌شود، وزن سبک کفش است. زمانی که کفش شما از وزن سبکی برخوردار باشد، در هنگام راه رفتن با سرعت زیاد احساس راحتی خواهید کرد و به کمر و پاها فشار وارد نمی‌شود.

طراحی استاندارد

عموماً کفش مردانه و زنانه که اورجینال هستند با در نظر گرفتن فیزیک پا و حفظ سلامت مصرف‌کنندگان طراحی و تولید می‌شوند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی کفش مناسب کمر درد و دیسک وجود دارد، قوس مناسب کفش است. کفشی که از میزان قوس کافی برخوردار باشد در حین راه رفتن از درد در ناحیه پا و کمر جلوگیری می‌کند.

انعطاف‌پذیری

مورد بعدی میزان انعطاف‌پذیری کفش است. طبیعتاً قدم زدن یا دویدن با کفش‌هایی که سفت هستند و اجازه حرکت درست به پاها را نمی‌دهند بسیار دشوار و دردناک است. عدم انعطاف‌پذیری کافی کفش‌ها نه‌تنها سبب ایجاد درد در ناحیه کمر می‌شود، بلکه راه رفتن را برای شما سخت می‌کند و می‌تواند مشکلات دیگری را نیز برای بدن شما در پی داشته باشد.

وجود مواد ضربه‌گیر

وجود ضربه گیر در کفش های پیاده روی الزامیست. زیرا در هنگام راه رفتن علاوه بر اینکه وزن مضاعفی به پا، زانو و کمر وارد میشود به پاها از طرف زمین شوک هایی ریز وارد میشود که در تشدید کمر درد تاثیر گذارند. به همین دلیل باید از کفش هایی استفاده کنید که دارای یک ضربه گیری استاندارد در قسمت پاشنه باشد. یکی از برند هایی که کفش هایی با ضربه گیر فوق العاده ارائه میکنند، برند اسیکس است. کفش های اسیکس دارای یک بالشتک ضربه گیر با تکنولوژی GEL هستند که جذب ضربه بالایی دارند. این فناوری در کفش های پیاده روی و دویدن یک پیشرفت بزرگ در صنعت کفش است.

آیا کفش های ارگونومیک برای کمر درد مناسب است؟

کفش های ارگونومیک با در نظر گرفتن قوس پا طراحی میشوند که پایداری و ثبات خوبی را ارائه میدهند. در واقع میتوان گفت پشتیبانی از قوس پا نکته طلایی برای پیشگیری از کمر درد و دیسک است. با پوشیدن کفش های ارگونومیک فشار از روی پاشنه پا کمتر میشود و شوک های وارده با پاها توسط بالشتک جذب، و از انتقال آنها به کمر و زانو جلوگیری میکند. همانطور که در بالا نیز اشاره شد اولین قدم برای خرید کفش مناسب کمر درد بررسی میزان پایداری و حمایت از قوس پا کفش مذکور است که یک کفش ارگونومیک همه این ویژگی ها را یک جا در اختیار شما قرار میدهد.

کلام آخر

در نظر گرفتن ویژگی هایی که در بالا ذکر شد هنگام خرید کفش مناسب کمر درد کمک شایانی میکند. اما روش های راحتری نیز برای خرید کفش مناسب وجود دارد. اگر تابحال تجربه پوشیدن کفش های برند و اورجینال را داشته باشید، احتمالا میزان راحتی آنها را درک میکنید. این کفش ها با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی ها، استفاده از مواد اولیه با کیفیت و طراحی استاندارد سلامت و راحتی پاها را تضمین میکنند.

نظرات0

Mary Alice
نام را وارد کنید
آدرس ایمیل را وارد کنید
نظر بنویسید ...

ممکن است دوست داشته باشید

علاقه مندی منو سبد خرید
بالا