پشتیبانی09357358915

انواع مدل پالتو مردانه را بشناسید

انواع مدل پالتو مردانه را بشناسید

 

انواع مدل پالتو مردانه را در این مطلب معرفی کرده‌ایم. از انواع پالتو مردانه بلند تا مدل‌های کوتاه و پالتو مردانه جدید و خلاصه هرچه که هست‌ونیست. در کنار معرفی، تصاویر و ویژگی‌های هر یک را نیز آورده‌ایم تا بتوانیم انتخاب بهتری هنگام خرید داشته باشیم. پالتوی مردانه نوعی لباس هزینه بر است، به همین دلیل شاید شما تصمیم نداشته باشید که هر سال یک پالتوی نو بخرید. به همین دلیل ما سعی کرده‌ایم با بررسی انواع مدل‌ها، گزینه‌هایی که از نظر دوام بهتر هستند را نیز مشخص کنیم. اما منظورمان از تداوم صرفاً جنس زمخت و کارکن نیست. بخش بعدی را بخوانید تا بهتر متوجه شوید.

 

منظور از تداوم انواع مدل پالتو مردانه چیست؟

در قلمرو مد مردانه، پالتو به‌عنوان یک لباس جاودانه و همه‌کاره شناخته می‌شود که نه‌تنها باهدف گرم ماندن پوشیده می‌شود، بلکه بحث ظرافت و تیپ و استایل آن نیز مطرح است. از انواع مدل پالتو مردانه کلاسیک گرفته تا طرح‌های مدرن، دنیای پالتو متنوع و سرشار از گزینه‌های جذاب است. در ادامه شما را با انواع آن‌ها آشنا می‌کنیم و خواهیم گفت که هر کدام چه ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند و برای چه استایلی خوب هستند؛ بنابراین وقتی از تداوم صحبت می‌کنیم، منظورمان این است که پالتوی مدنظر هم از نظر فیزیکی طول عمر خوبی داشته باشد (جنسش خوب باشد) و هم از نظر تیپ و استایل، همه‌کاره باشد و بتواند بر جریان مد غلبه کرده و سال‌ها برای شما کار کند. با این توضیح برویم به سراغ انواع مدل پالتو مردانه.

 

 

انواع مدل پالتو مردانه

اجازه دهید پیش‌ازاین که به سراغ مدل‌ها برویم یک توضیح مختصر در مورد «پالتو»، «کت» و «کاپشن» بدهیم. البته این توضیحات را در ادامه هم ذکر کرده‌ایم؛ اما چون مهم است شاید بهتر باشد اینجا هم به شکل تجمیعی آن را بیان کنیم. ما در زبان فارسی تعریفی برای کت، پالتو و کاپشن داریم و اینها را لباس‌های جداگانه می‌بینیم. در زبان انگلیسی قضیه کمی فرق می‌کند. کت در زبان انگلیسی یعنی لباسی که برای حفظ گرما به‌عنوان روپوش روی لباس اصلی می‌پوشید که این یعنی انواع پالتو و کاپشن مردانه همگی جزو کت‌ها محسوب می‌شوند. اگر اینها کت هستند، پس خود کت (کت زبان فارسی) چه می‌شود؟ در زبان انگلیسی به کت‌وشلوار رسمی، سوت (Suit) و به کت تک، جکت (Jacket) یا همان ژاکت می‌گویند. عجیب شد نه؟ به ژاکت اما سوئتر (Sweater) می‌گویند که معادل درستش در فارسی همان پلیور مردانه است. پس دقت کنید که ژاکت لباسی شبیه کت با جلوی باز و پلیور آن است که جلویش بسته بوده و می‌توان بعضی‌اوقات آن را روی پیراهن هم پوشید. حالا که شفاف شد، برویم مدل‌های پالتوی مردانه را ببینیم.

 

 

۱. اورکت مردانه کلاسیک

اورکت کلاسیک نوعی پالتو مردانه بلند و مظهر ظرافتی جاودانه است. ممکن است گاهی در مدل‌های کمی کوتاه هم به بازار عرضه شود؛ اما به طور معمول نوعی لباس بلند است و برای پوشیدن روی کت‌وشلوار و پوشش رسمی طراحی شده. اورکت معمولاً از پشم ساخته می‌شود که به دلیل گرما و دوامش، انتخابی محبوب و شناخته شده است. رایج‌ترین مدل‌های اورکت معمولاً یک یا دو ردیف دکمه دارند که روی میزان رسمی بودن استایل آن‌ها مؤثر است. اورکت را در رنگ‌های زغالی، سرمه‌ای یا شتری بخرید تا بتوانید روی طیف وسیعی از پوشش رسمی از آن استفاده کنید. این لباس برای مردان علاقه‌مند به استایل کلاسیک و همچنین مردانی که عاشق تیپ زمستانی مردانه هستند عالی است.

 

۲. پالتو ملوانی

برخلاف اورکت کلاسیک که نوعی پالتوی بلند مردانه بود، پالتو ملوانی که با نام کت ملوانی یا پالتو پشمی نیز شناخته می‌شود، نوعی پالتوی کوتاه است که با ریشه‌های دریایی خود به یک انتخاب کلاسیک و شیک برای مردان مدرن تبدیل شده است. از ویژگی‌های این مدل پالتو، دو ردیف دکمه بزرگ در جلو، یقه‌های پهن و شکل جعبه‌ای آن است که ظاهری خشن و درعین‌حال ظریف به نمایش می‌گذارد. رنگ محبوب این لباس مردانه، نیلی است که یاد و خاطره نیروی های نظامی دریایی را زنده می‌کند. در زمان‌های قدیم و در مدل‌های کلاسیک، معمولاً از پشم سنگین تهیه می‌شد؛ اما امروزه پارچه‌های سبک‌تر جایگزین آن شده‌اند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

 

۳. ترنچ کت

ترنچ کت یا پالتوی بارانی نمادی از پیچیدگی جاودانه است که ریشه آن به لباس‌های نظامی بازمی‌گردد و در مقیاس تاریخی نوعی پالتو جدید مردانه به‌حساب می‌آید. ترنچ کت معمولاً دو ردیف دکمه در جلو، کمربند و سرشانه دارد که هم‌زمان آن را به یک لباس شیک و کاربردی بدل می‌کند. این پالتو در اصل برای افسران در جنگ جهانی اول طراحی شده بود و بعد از پایان جنگ به یکی از اصلی‌ترین اقلام اصلی مد مردانه تبدیل شد. مدل‌هایی با رنگ برنزی یا خاکی انتخاب‌هایی همه‌کاره هستند که می‌توانند هم‌زمان مکمل لباس‌های رسمی و غیررسمی باشند. اگر احیاناً با نام ترنچ کت دچار سردرگمی شدید (چرا کت و نه پالتو؟) باید این توضیح کوتاه را بدهیم که کلمه کت (Coat) در زبان انگلیسی معادل پالتو در زبان فارسی است و اگرچه ما برای بسیاری از پالتوها نام فارسی داریم، اما این مدل در روزگار فعلی، با همان نام انگلیسی‌اش بر سر زبان‌ها افتاده. هرچند شما می‌توانید آن را با نام پالتوی بارانی نیز بخوانید.

 

 

۴.کاپشن خلبانی

بله درست خواندید. کاپشن خلبانی یا همان بامبرجکت هم از نظر فنی نوعی پالتو است و اتفاقاً مانند ترنچ کت از دیدگاه تاریخی نوع دیگری از پالتو مردانه جدید به‌حساب می‌آید. این مدل برای داشتن ظاهری غیررسمی و مدرن گزینه مناسبی است و می‌توان با آن تیپ‌هایی مشابه استایل با پافر و بافت ایجاد کرد. کاپشن بامبر که در اصل برای خلبانان طراحی شده بود، با قد کوتاه، سرآستین‌های آجدار و جلویی که به‌جای دکمه با زیپ بسته می‌شود شناخته شده است. مدل‌های کلاسیک آن که در جنگ کاربرد خوبی داشتند از چرم تهیه می‌شوند؛ بااین‌وجود امروزه از جنس نایلون یا پشم هم ساخته می‌شوند. این لباس را با شلوار جین و تیشرت ست کنید تا استایلی آرام و درعین‌حال شیک داشته باشید.

 

۵.کاپشن پارکا

در نهایت می‌رسیم به کاپشن یا کاپیشان یا پارکا. بله درست متوجه شدید، پارکا همان کاپشن خودمان است. امروزه اگرچه در فرهنگ ما این‌طور جاافتاده که کاپشن و پالتو دو قطعه لباس جداگانه هستند؛ اما در اصل کاپشن و انواع مدل پالتو مردانه که تا اینجا معرفی کردیم همگی زیرمجموعه کت (کت در زبان انگلیسی که به معنای پوششی روی لباس‌های معمولی است) هستند. اگر دقت کرده باشید، مدل‌ها از استایل کلاسیک شروع شدند و به‌طرف استایل‌های کژوال آمدند؛ بنابراین کاپشن کژوال ترین انتخاب ماست. اما از طرفی کاربردی‌ترین انتخاب نیز هست. چرا که پارکا در اصل یک لباس روسی بوده و برای مقابله با سرمای شدید طراحی شده است. کاپشن یا پارکا با کلاهی که دارد و با آستر عایق و مواد مقاوم در برابر آب، طوری طراحی شده که شما را گرم و خشک نگه دارد. در واقع عملکرد پارکا یا کاپشن آن‌قدر قوی بوده و هست که امروزه برای خودش یک دسته‌بندی کاملاً جداگانه و مستقل از پالتو به‌حساب می‌آید.

 

 

کلام آخر

امیدواریم با توضیحاتی که در شرح هر یک از گزینه‌ها گفته شد، درک بهتری از پالتو، کت و کاپشن ایجاد کرده باشیم. اگر احیاناً شرح مطالب را نخوانده‌اید پیشنهاد می‌کنیم برگردید و حتماً مطالعه کنید تا این گزینه‌ها باعث سردرگمی شما نشوند. سعی کردیم در این مطلب انواع مدل پالتو مردانه (رایج‌ترین مدل‌ها) را از دیدگاه مد و استایل از رسمی‌ترین تا کژوال ترین مرتب کنیم. پالتوی مردانه لباسی برای پوشش روی لباس اصلی شماست که باهدف حفظ گرمای بدن کار می‌کند و از مدل‌های کلاسیک مثل پالتوی کلاسیک شروع شده و تا کاپشن‌های کژوال ادامه می‌یابد تا شما بتوانید با هر تیپ و استایلی که هستید، یک مدل متناسب پیدا کنید و در بهترین حالت خود ظاهر شوید. نظر شما دررابطه‌با این مطلب چیست؟ کدام مدل از پالتوها را ترجیح می‌دهید؟

نظرات0

Mary Alice
نام را وارد کنید
آدرس ایمیل را وارد کنید
نظر بنویسید ...

ممکن است دوست داشته باشید

علاقه مندی منو سبد خرید
بالا