پشتیبانی09357358915

انواع شلوار جین مردانه را بشناسید

اگر به ژورنال‌های مد از دهه‌های گذشته تا امروز نگاهی بیندازید، متوجه تغییرات جالب سبک شلوارهای جین خواهید شد. سیر این تغییرات به شکل جالب توجهی، یک مسیر حلقه‌ای را دنبال می‌کند. در واقع آنچه دیروز در دنیای مد محبوب بوده است، امروز نیز مردم و سلبریتی‌ها می‌توانند به آن علاقمند شوند. ایده‌های نوین در طراحی شلوار و همچنین بازگشت به سبک‌های نوستالژیک، سبب شده تا تنوع بالایی در انتخاب شلوار جین داشته باشیم.

شلوار جین اصل

برندهای معتبری از شلوارهای جین در دنیا وجود دارد و یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین برندهای این شلوار، مارک آمریکایی لی است. از دیگر برندهای معروف شلوار جین می‌توان به آل‌سینتز، برونلو‌کوچینلی، کلیون‌کلاین اشاره کرد. قیمت شلوارهای جین بنا به برند و کیفیت دوخت و پارچه‌ی آن، می‌تواند متفاوت باشد. شلوار جین ترک اصل در ایران به دلیل کیفیت بالا، دسترسی راحت‌تر و قیمت معقول‌تر نسبت به انواع اروپایی و آمریکایی، بسیار طرفدار دارد.

به دلیل تنوع بالای تولیدکنندگان اصل و تقلبی، تشخیص برند اصل شلوار جین کمی مشکل است و باید در زمان خرید، بسیار دقت کنید. برای تشخیص شلوار جین اصل اول از همه به دوخت آن توجه کنید. دوخت جین اصل، مرتب و مقاوم است و از نخ‌های چند لایه استفاده می‎‌شود. کیفیت دکمه‌ها و نحوه‌ی پرچ آن‌ها خود یکی از عوامل تشخیص اصل و تقلبی بودن جین است. فرم زیپ شلوارهای جین اصل، راحتی باز و بسته شدن و کیفیت حکاکی حروف روی آن نیز می‎‌تواند در تشخیص اصل از تقلبی کمکتان کند.

انواع پارچه‌های جین

جین کشی

پارچه‌های سفت و کشسانی سبب خوش‌فرم‌تر شدن بدن درون شلوار جین می‌شوند و به همین دلیل جین کشی از محبوب‌ترین پارچه‌ها برای دوخت شلوار است.

جین ضخیم

پارچه‌های ضخیم جین استحکام بالایی دارند. به دلیل بافت ضخیم پارچه، شلوارهای جین دوخته شده از این نوع پارچه، برای استفاده‌ی روزانه مناسب هستند و عمر آن‌ها کوتاه نخواهد بود. این نوع پارچه از گزینه‌های محبوب در فصل سرما است.

جین کاغذی

پارچه‌های خنک جین کاغذی از خوشایند‌ترین نوع پارچه‌های جین هستند. جین کاغذی، سنگینی بافت‌های ضخیم را ندارند و با وجود زیبایی سبک جین، حس راحتی دلچسبی را القا می‌کند. این پارچه برای شلوارهای تابستانی و شلوارهای گشاد جین بسیار مناسب است.

جین آبی روشن و تیره

رنگ آبی هویت شلوارهای جین محسوب می‌شود و به محض شنیدن نام جین، این رنگ در پس زمینه‌ی ذهن نقش می‌بندد. انواع تناژ آبی روشن و تیره می‌تواند با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف لباس‌‌های دیگر ست شود. رنگ‌های روشن در تابستان و تیره در زمستان، انتخابی هوشمندانه در بین انواع تناژ شلوار جین آبی است.

جین مشکی و دیگر تناژهای آن

با وجود آنکه انوع تناژهای رنگ آبی، مشهورترین و پرفروش‌ترین شلوارهای جین است، اما شلوار جین مشکی، ذغالی و طوسی نیز در دنیا بسیار طرفدار دارد. این رنگ‌ها نسبت به رنگ آبی، راحت‌تر با سایر رنگ‌های لباس ست می‌شوند و ظاهر کشیده‌تری به پاها می‌دهند.

انواع شلوار جین

بنا به روند دنیای مد و نیاز جین‌پوش‌ها، سبک‌های مختلفی از انواع شلوار جین وارد بازار شده است که هرکدام آن با انتخاب ست لباس مناسب، به تیپ فوق‌العاده‌ای تبدیل خواهد شد. در ادامه محبوب‌ترین انواع شلوارهای جین را به شما معرفی خواهیم تا پیش از خرید آن، دقیقا بدانید که به دنبال کدام سبک برای تکمیل و زیباتر شدن تیپ خود هستید.

شلوار جین اسکینی

بیش از یک دهه است که استایل اسپرت با شلوار جین جذب اسکینی تعریف می‌شود و بسیاری عاشق تن‌خور فوق‌العاده این شلوار هستند. شلواری که بلندی اندام را بیشتر و پاها را تراش‌خورده‌تر نشان می‌دهد و مچ پا را با دقت بالایی تزئین می‌کند. این سبک شلوار با انواع پارچه‌های کشسانی و رنگ‌های متنوع تیره و روشن، بیش از یک دهه است که جای خود را در کمدهای لباس باز کرده و حذف آن تقریبا غیرممکن است. البته ناگفته نماند که این روزها در دنیای مد، شلوارهای گشاد نوستالژیک در حال رقابت با انواع شلوار جین جذب هستند.

شلوار جین اسکینی کاملا به پوست می‌چسبد وبه همین دلیل ظاهر زیبایی به اندام می‌دهد و مورد پسند افراد لاغر و چاق است. البته اندامی با اضافه وزن بیش از اندازه، ظاهر جالبی در این شلوار به‌خصوص در کمر نخواهد داشت. استایل مردانه با این مدل شلوار نیز به‌راحتی با انواع تی‌شرت، پیراهن و کفش ست می‌شوند.

شلوار جین راسته

شلوار جین راسته را نباید با مدل جذب و اسکینی اشتباه بگیرید. این شلوار مثل نوع جذب در ران و باسن فیت بدن شماست، اما از زانو تا مچ کمی آزادتر از شلوار جذب است و دو طرف شلوار با نزدیک شدن به مچ، به اندازه‌ی شلوار اسکینی به پوست نمی‌چسبند. قد این نوع شلوار می‌تواند تا مچ یا به پایین‌تر هم برسد. شلوار جین راسته هنوز هم طرفدارهای خودش را دارد، اما محبوبیت آن به اندازه‌ی شلوار جین جذب و اسکینی نیست.

شلوار جین راسته با بیشتر لباس‌ها ست می‌شود. این شلوار در بین آقایان طرفدار بیشتری دارد و از ویژگی‌های خوب این شلوار هماهنگی آسان آن با انواع لباس‌ها است. آقایان به راحتی می‌توانند این شلوار را با انواع تی‌شت، پیراهن و اورکت بپوشند.

شلوار جین مام استایل

شلوار مام استایل امروزی به سبک شلوارهای نوستالژیک دهه‌ی هشتاد، فاقی بلند دارد و کمر آن در بالای ناف بسته می‌شود. از ویژگی این سبک شلوار به کوچک‌تر نشان دادن کمر و خوش‌فرم‌تر و پرتر ظاهر شدن باسن می‌توان اشاره کرد. بنابراین اگر فیزیک لاغری دارید، سراغ شلوار مام استایل بروید تا باسن و ران را حجیم‌تر نشان دهد. الگوی ران و ساق پا برخلاف شلوارهای جذب، راحت و گشاد است. پارچه‌های استفاده شده برای شلوار جین مام استایل معمولا بافت ضخیمی دارند و عرض شلوار در قسمت مچ کمتر از ران و ساق است، اما چسبان نیست و می‌توانید دمپای شلوار را کمی تا بزنید و آن را به حالت پاکتی تبدیل کنید.

شلوار جین مام فیت

شلوار جین مام فیت به سبک شلوار جین مام استایل است. اما تفاوت های کوچک و در عین حال اساسی با آن دارد. شلوار جین مام فیت فاق بلندی دارد اما الگوی کمرو باسن آنها به آزادی مام استایل نیست و در این سبک خطوط پیله در فاق وجود ندارد. و در قسمت باسن و ران،این شلوار فیت تر از مام استایل روی تن می نشیند. گاهی کمر شلوار های مام فیت کش دوز هستند یا برای زیبایی بیشتر، کمربندی از جنس جین به این شلوار اضافه می شود. شلوار مام فیت را از انواع پارچه های ضخیم زمستانی و خنک و کاغذی تابستانی تهیه می کنند.

شلوار جین بگی

بازگشت شلوارهای جین بگی به دنیای مد از آن اتفاق‌های شیرین برای کسانی است که هنوز راحتی و در عین حال زیبایی این شلوار را فراموش نکرده‌اند. این شلوارهای نوستالژیک در دهه‌ی نود میلادی بسیار پرطرفدار بودند و از پوشاک اصلی استایل بسیاری از کاراکترهای سریال‌ها و فیلم‌های محبوب آمریکایی و هچنین خوانندگان سبک «رَپ» به شمار می‌رفتند. در چرخه‌ی تاریخی مد، شلوار بگ مجدد در سال ۲۰۲۰ به دنیا فشن بازگشت و استایل‌های جذابی را خلق کرد.کمر تنگ، فاق بلند، ران و ساق سرتاسر گشاد و دمپای هم‌عرض با ساق از ویژگی پرطرفدارترین انواع شلوارهای بگی است.

شلوار جین اسلش

شلوار جین اسلش با کمرهای کشی یا بنددار و در بیشتر مواقع، مچ‌های کش‌دوز، از جذاب‌ترین شلوارهای استایل اسپرت هستند. ران و ساق این شلوار آزاد است و در نواحی مچ تنگ‌تر می‌شود. شلوار اسلش یکی از انواع شلوارهای راحت و کژوال است که در صورت استفاده از پارچه‌های سبک و خنک، می‌تواند به لباس‌های راحت خانگی تبدیل شود. همچنین نوع جین آن از استایل‌‌های جذاب اسپرت خیابانی است.

این شلوار در بین آقایان نیز بسیار طرفدار دارد و به راحتی با انواع تی‌شرت، پولوشرت، پیراهن مردانه، هودی، سویشرت، کاپشن و کت‌های کوتاه اسپرت ست می‌شود. کفش‌های کتانی و کفش‌های بدون بند اسپرت از بهترین انتخاب‌ها برای تکمیل استایل آقایان با شلوار جین اسلش است.

شلوار جین اسلیم فیت

شلوار های اسلیم فیت نمونۀ دیگری از شلوارهای جین هستند که شبیه شلوار های اسکینی به نظر می رسند اما با این تفاوت که روی قسمت ران چسبان تر است و از زانو به سمت ساق پا کمی آزادتر می شود. در واقع این مدل شلوار به سبکی طراحی و دوخته شده که مابین شلوار اسکینی و راسته است و انتخاب خوبی برای افراد ریزنقش و لاغر است.

کلام آخر

شلوار جین از آن نوع پوشاکی است که می توان با آن انواع ست و استایل ها را با هم امتحان کرد. پیشنهاد ما به شما این است که شلوار جینی که متناسب با استایل بدنی و ظاهری تان است را پیدا کنید تا از این راه به جذابیت خودتان بیفزایید.

نظرات0

Mary Alice
نام را وارد کنید
آدرس ایمیل را وارد کنید
نظر بنویسید ...

ممکن است دوست داشته باشید

علاقه مندی منو سبد خرید
بالا