پشتیبانی09357358915

انواع برزنت

انواع برزنت:

پارچه های برزنتی انواع مختلفی دارند که براساس جنس و نوع کاربردی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. اما دو نوع برزنت شمعی و برزنت سبک در صنعت پوشاک کاربرد بسیار بالایی دارند.

 

پارچه برزنت شمعی 

بافت این پارچه ها از پلی اتیلن، پلی استر و کرباس است. به همین منظور مقاومت بالایی در برابر رطوبت، آب و دمای بالا دارند و نسبتا ضخیم هستند. پارچه های برزنت شمعی بر اساس کیفیت مواد و میزان به کار بردن آن ها درجه بندی های متفاوتی دارند و به یک لایه الی شش لایه تقسیم می شوند. با توجه به اینکه این پارچه های ضد آب در برابر رطوبت و دمای نسبتا بالای هوا مقاوم هستند، در مکان هایی که آب و هوای مرطوب و ماه های پرباران زیادی دارند، یا تابستان های بسیار گرمی دارند مورد استفاده قرار می گیرند. 

پارچه های ضدآب برزنت مانع از عبور آب شده، اما اجازه عبور بخار آب را می دهند. توانایی این پارچه ها برای بلوکه کردن برف و باران، درحالی که اجازه تبخیر عرق را می دهند، منجر به استفاده از آنها در لباس بارانی، لباس های ورزشی فضای باز ضد آب و سایر کاربردها می شود.

 

پارچه برزنت سبک

اگر در تولید پارچه برزنت از یک یا دو لا نخ برای بافت تار و پودشان استفاده کنند، برزنت های سبک را تولید کرده اند که خصوصیات خاص خود را دارند. درست است که میزان مقاومت این پارچه ها کم است، اما خصوصیات منحصر به فرد آن ها باعث می شود طرفداران زیاد خود را داشته باشد. برای مثال:

انعطاف بالا: انعطاف این پارچه ها بسیار زیاد است. به طوری که به راحتی می توان آن ها را برای جا گرفتن کمتر تا کرد.

راحتی در دوخت: نازک بودن پارچه برزنت های سبک باعث می شود عملیات دوخت راحت تر انجام شود. چنانچه می توان از چرخ خیاطی های عادی برای دوخت آن ها در اشکال مختلف استفاده کرد.

وزن کم: حمل محصولاتی که با این برزنت ها تولید می شود کم است و می توان به راحتی آن ها را جابجا کرد.

لطافت نسبی: این پارچه ها نسبت به پارچه های برزنت دیگر از لطافت بیشتری نیز برخوردارند که به کار بردن آن ها در محصولات مختلف، حس خوشایندی را به همراه دارد.

قیمت مناسب: با خرید این پارچه ها هزینه کمتری نسبت به سایر برزنت ها می پردازید. این تفاوت قیمت نیز به دلیل یک لا نخ بودن آن هاست.

 

نظرات0

Mary Alice
نام را وارد کنید
آدرس ایمیل را وارد کنید
نظر بنویسید ...

ممکن است دوست داشته باشید

علاقه مندی منو سبد خرید
بالا