پشتیبانی09357358915

آنچه درباره کاپشن پر باید بدانید! راهنمای خلق یک استایل فوق العاده

کاپشن های  پر یا پفی که جزو شناخته شده‌ ترین لباس ‌های پاییزی و زمستانی هستند، از سال ۱۹۹۰ وارد بازار شده اند و همچنان هم مورد استفاده قرار می گیرند. هر چند که کاپشن پر مردانه هیچ وقت در صدر جدول مد و فشن نبوده است، اما با استفاده‌ درست از آن می توان یک استایل زمستانی زیبا و جذاب خلق کرد. یکی از طراحان مد مشهور پاریس که شهرت زیادی در طراحی استایل های روزمره جذاب و ترکیب آن‌ها با لباس‌های رسمی ‌تر دارد، طرحی برای استفاده‌ از کاپشن پر مردانه ابداع کرد که مورد استقبال بسیاری از طرفداران دنیای مد قرار گرفت. کاپشن های پر معمولا سایز بزرگ هستند، رنگ های خنثی دارند و با طیف گسترده ای از لباس ها ست می شوند.

این کاپشن ها توسط برند‌های معروفی مثل بالمین، بالنسیاگا و راف سیمونز تولید می شدند. اما امروزه توسط دیگر برندهایی که شهرت کمتری دارند نیز تولید می شوند و انتظار می رود که این روند رو به رشد تا چندین سال آینده نیز ادامه داشته باشد. این اتفاق برای افرادی که توانایی خرید این کاپشن های گران قیمت از برند‌هایی مانند بالمین را ندارند، بسیار خوب و مناسب می باشد. علاوه بر آن، با استفاده از کاپشن‌ های پر قدیمی که آنها را کنار گذاشته اید، می توانید ظاهری جدید برای خود درست کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که قوانین ست کردن این کاپشن ها را با بقیه لباس های خود بلد باشید. در ادامه شما را با این قوانین آشنا می کنیم.

همانطور که از اسمش مشخص است کاپشن پر حاوی پر است.

پر‌ها در کنار هم تعداد زیادی حفره هوا ایجاد می‌کنند. این حفره‌ها ابتدا توسط حرارت بدن ما گرم می‌شوند. این پر‌ها در اطراف بدن ما موجب گرم نگه داشته شدن بدن خواهند شد. هرچه تعداد حفره‌ها بیشتر باشد این گرمای ایجاد شده نیز بیشتر می‌شود. کاپشن‌های پر از دو نمونه پر طبیعی یا مصنوعی ساخته شده‌اند.

به طور کلی پر طبیعی از پرندگانی مانند غاز و اردک و مانند آنها به دست می‌آید. پرندگان علاوه بر پر‌های ضخیمی که بر روی بدن آنها می‌بینیم لایه ای از کرک نیز در زیر پر‌های خود دارند. این لایه بدن پرندگان را در شرایط مختلف آب و هوایی گرم نگه داشته و از پرنده در برابر سرما محافظت می‌کند.

پر‌های ضخیم از خیس شدن لایه زیرین جلوگیری کرده و در واقع مانند سپری ضد آب در برابر آب هستند. کرک غاز به عنوان بهترین و گرم‌ترین کرک برای تولید پوشاک شناخته می‌شود. کرک و پر پرنده به دو صورت ساقه‌ای (شاه پر) و کروی (پوش پر) وجود دارند. شکل کروی آن خاصیت پف کردگی بیشتری دارد و بهتر از شکل ساقه‌ای است.

تفاوت پر طبیعی و مصنوعی

پر‌های طبیعی در مقایسه با پر‌های مصنوعی خاصیت پف کردن بیشتری دارند و در نتیجه گرمتر هستند. یکی از معایب پر‌های طبیعی از دست دادن خاصیت پف کردن و عایق‌بندی آنها در صورت خیس شدن است.

در صورتی که فردی با کاپشن پرطبیعی برای مدتی در زیر باران بایستد پس از مدتی کاپشنش ضخامت و خاصیت گرم کردن خود را به طور کامل از دست می‌دهد و به توده‌ای خیس و سنگین تبدیل خواهد شد. کاپشنی که از پر مصنوعی ساخته شده در صورت خیس شدن، خاصیت خود را از دست نمی‌دهد و همچنان گرم باقی می‌ماند.

از دیگر معایب پر طبیعی این موضوع است که در صورت خیس شدن آنها مدت زمان بسیار طولانی خیس و غیر قابل استفاده باقی می‌مانند. کاپشن پر مصنوعی با هربار فشرده شدن و قرار داده شدن در کیفی تنگ، کمی از خاصیت پف کردن و در نتیجه نگه داشتن گرمای خود را از دست می‌دهند در صورتی که پر طبیعی خاصیت خود را در صورت فشرده شدن حفظ خواهد کرد.

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو پر آن است که در صورت ایجاد شدن سوراخ‌هایی در کاپشن پر مصنوعی، این سوراخ‌ها قابل ترمیم هستند و می‌توان به استفاده از آن کاپشن ادامه داد. در صورت ایجاد سوراخ در کاپشن پر طبیعی، آن کاپشن غیر قابل استفاده خواهد شد.

کاپشن پر طبیعی به علت دارا بودن طول عمر و دوام بالاتر، پر هزینه‌تر از پر مصنوعی است. این طول عمر بیشتر، وابسته به فرد دارای این کاپشن و چگونگی مراقبت از این کاپشن توسط او است.

راهنمای خلق یک استایل فوق العاده با کاپشن پر مردانه

هوشمندانه عمل کنید

اول از همه باید یک کاپشن پر مردانه مناسب داشته باشید. با نزدیک شدن فصل پاییز و زمستان، همه آقایان باید یک کاپشن پر داشته باشند. این کاپشن‌ ها علاوه بر وزن کمی که دارند، بی نهایت گرم هستند و شما را برای همه‌ فعالیت ‌های خارج از خانه و هوای سرد آماده می کنند. این کاپشن می تواند گزینه ثابت در میان لباس های پاییزی و یا زمستانی شما باشد.

برندهای متخصص در تولید لباس های زمستانی، همیشه این کاپشن های به درد بخور را در مجموعه تولیدات خود دارند و برایشان فرقی نمی کند که مد هستند یا نه. این کاپشن ها معمولا از پلی استر یا پشم مخلوط یا پر اردک و غاز پر می شوند که به سبکی و گرما‌دهی آن، کمک زیادی می ‌کند. این کاپشن ها فروش خوبی داشته و بسیار هم راحت هستند.

از پلیورهای یقه اسکی استفاده کنید

حال که یک کاپشن پفی مردانه جذاب را انتخاب کردید، بیایید روی درست کردن استایل تان تمرکز بیشتری داشته باشید. یکی از دلایلی که همه آقایان مایل به استفاده از این کاپشن ها نیستند، این است که آن‌ها حجیم هستند و ممکن است باعث شوند تا چاق به نظر برسید. اما راه حل چیست؟ با توجه به نظر طراحان مد، یکی از راه حل ها این است که زیر کاپشن پفی خود، یک بلوز یقه اسکی بپوشید. استفاده از بلوز یقه اسکی باعث می شود که سطح دید بیننده به هم خورده و متوجه حجم کاپشن نشود. ترکیب بلوز یقه اسکی، کاپشن پفی مردانه، شلوار جین تنگ و یک جفت بوت شیک، بهترین ظاهر را به شما می دهد و مطمئنا نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

تعادل را رعایت کنید


اگر توانایی خرید لباس ‌های برند را دارید، باز هم می بایست از آنها به جا استفاده کنید؛ مثلا لازم نیست هنگامی که به سر کار می روید سر تا پای شما برند باشد. از رنگ های تند و جلب توجه کننده استفاده نکنید. سعی کنید استایل خود را با رنگ‌های خنثی مانند مشکی و خاکی و قهوه‌ای تکمیل کنید و لباس هایتان را متناسب با هم انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید از کاپشن های پر استفاده‌ کنید، حجم آن را هم در نظر بگیرید. بهتر است لباسی که زیر کاپشن تان می‌پوشید، به حجم کاپشن اضافه نکرده و سبک و کم حجم باشد.

کاپشن پفی مردانه را با کت و شلوار ست کنید

استفاده از کت و شلوار به همراه کاپشن پر مردانه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد؛ اما وقتی با کت و شلوار، از بارانی و یا کوله پشتی استفاده می‌کنیم، چرا از کاپشن پر استفاده نکنیم؟ پوشیدن این کاپشن باعث می شود در روز‌های بارانی، کت و شلوار خود را از باران در امان نگه داشته و وقتی به محل کار می رسید، یک کت خشک داشته باشید.

نظرات0

Mary Alice
نام را وارد کنید
آدرس ایمیل را وارد کنید
نظر بنویسید ...

ممکن است دوست داشته باشید

علاقه مندی منو سبد خرید
بالا